KÖPVILLKOR

Det här med att följa de svenska lagar som gäller för e-handel tycker vi är så självklart att vi knappt behöver säga det. Men för säkerhets skull då: Vi följer e-handelslagen, marknadsföringslagen, konsumentköplagen, dataskyddsförordningen (GDPR) och lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Och utöver det som står i lagen har vi specificerat en del detaljer som gäller specifikt för ditt och vårt affärsförhållande när du köper en Vacation in a box.

När du köper en box eller ett presentkort godkänner du de här köpvillkoren daterade 2021-02-08.

Vacation in a box är ett varumärke under Interes AB, organisationsnummer 556880-1848. Vi har vårt säte i Stockholm och Interes postadress är Tavastgatan 29 D, 118 24 Stockholm.

Vi säljer reseupplevelser paketerade med produkter i en box samt presentkort på boxar. I boxen ligger en digital nyckel (biljetten) som används för att få tillgång till den virtuella resplanen. Du kan bara köpa och uppleva våra produkter via Vacation in a box webbplats.

Betalning

Du kan betala för boxen via Stripe och i samband med det godkänner du Stripes villkor. Du kan också betala med Swish och i så fall godkänner du deras villkor. När köpet är genomfört får du ett kvitto till den e-postadress som du uppgivit.

Priser och moms

Priserna presenteras inklusive moms på vår webbplats.

Kostnader för frakt är inte inkluderat i priset utan läggs på totalpriset när du checkar ut. Vi reserverar oss för eventuella fel och förbehåller oss rätten att ändra priser. 

Ångra köp

Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar förutsatt att du inte har loggat in på resmålet med din biljett. I så fall anses upplevelsen förbrukad. Om du vill ångra dig ska du meddela oss via e-post till kundtjanst@vacayinabox.se. Skicka sedan tillbaka boxen tillsammans med kvittot (eller ordernummer) för boxen till

Vacation in a box

Medborgarplatsen 25

118 72 Stockholm

 

Du står för returfrakt, leverans och skicket på produkterna i boxen.

Vi betalar tillbaka köpeskillingen inom 30 dagar räknat från det att vi fått tillbaka boxen. Fraktkostnaden återbetalas inte.

Presentkort

Presentkortet är en värdehandling som du eller någon annan kan använda för att betala ett köp med. Som kund ansvarar du för din värdehandling. Om du tappat bort ditt presentkort är du välkommen att kontakta oss, så kan vi ställa ut ett nytt. Du måste kunna visa kvittot eller ordernumret.

Giltighetstid

Du kan genomföra din resa med din biljett i minst 12 månader efter det att du har gjort köpet. Efter den tiden förbehåller vi oss rätten att sluta tillhandahålla den virtuella resplanen för det resmål som du har köpt. 

Reklamationer och ansvar

I en eventuell tvist i ett reklamationsärende följer vi Allmänna reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer.

Ansvarsbegränsning

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.

Vi accepterar inget ansvar för förseningar eller fel till följd av omständigheter utanför företagets kontroll (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

Immateriella rättigheter och upphovsrätt

När du köper en Vacation in a box får du tillgång till en resplan på webbplatsen. Den är avsedd för dig och en person till att uppleva tillsammans. Du får inte låna, kopiera eller lämna vidare materialet.

Interes AB äger rättigheterna till upplägget, texterna, manuset och vissa av bilderna som används av Vacation in a box.

Ändringar i de här villkoren

Vi förbehåller oss rätten att när som helst ändra dessa villkor utan föregående avisering. Ändringarna börjar i sådana fall att gälla så snart de blivit tillgängliga på den här sidan.

Tvist och lagval

Om en tvist inte kan lösas i samförstånd med vår kundtjänst och dig, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN).

Tvist som gäller tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.

 

Resväska
Vykort